חדשנות אקדמית

חממת התוכן עוסקת ביצירת תכנים מקוריים וחדשים על ידי סטודנטים בליווי והדרכה של אנשי תוכן מובילים מהתעשייה והאקדמיה.

החממה היא בראש ובראשונה מקום של לימוד והכשרה של מנהלי ועורכי תוכן איכותיים. המחקר וההוראה בחממה מתחברים באופן ישיר עם היצירה המעשית. בחממה עוסקים הסטודנטים בשתי משימות עיקריות: האחת, אקדמית באופייה ועניינה מחקר אקדמי המנתח תכנים קיימים, ועוסק בהבנה ופרשנות של משמעותם, והשנייה, פיתוח ויצירה של תוכן חדש.

חממת התוכן של בית הספר סמי עופר לתקשורת, הוקמה בשנת 2008 על ידי ד”ר עמית לביא דינור וד”ר יובל קרניאל. זוהי שיאה של ההתמחות, בלימודי התקשורת, המתמקדת בתוכן ויזואלי. חממת התוכן מהווה מקום מפגש ייחודי ויוצא דופן לסטודנטים, אנשי אקדמיה – חוקרי תרבות, ואנשי תוכן פעילים בתעשייה, יוצרים, כותבים, עיתונאים, מפיקים ובמאים. הבסיס האקדמי לחממה הוא ההכרה כי לתוכן יש משמעות והשפעה ערכיים ואידיאולוגיים, וכי תוכן יוצר חברה ומגבש תרבות.

חממת התוכן מתמקדת ביצירתם של פורמטים חדשים, בפיתוח של תכנים חדשניים, חוצי פלטפורמות, בעלי ערך ומשמעות מיוחדים, התואמים את צריכת התקשורת של המחר. בשנים הקרובות החממה מתמקדת בפיתוח פלטפורמות, פורמטים ותכנים לאינטרנט ולמכשירים הסלולאריים.

החממה מאפשרת לא רק ללמוד ולחקור את עולם התוכן הדיגיטלי, אלא גם ליישם את המגמות המובילות והחדשניות ביותר בתחום פיתוח התוכן, ביניהם: שימוש בפלטפורמת האינטרנט כזירה אינטראקטיבית שבה המשתמש יכול לחוות את הצפייה ואת המעורבות בתוכן מכמה זוויות שונות במהלך אותו הסיפור, שימוש באינטרנט ככלי שיתופי בו הצופה יכול להוסיף תכנים משלו ולמעשה לבחור את התוכן המוצג, שימוש בטלוויזיה חדשה וחכמה המשלבת את האינטרנט בתוכה (smart tv), ועוד מגמות של שילוב תוכן, פלטפורמה ואפליקציות בטכנולוגיות חדשות.

במסגרת זו מתקיים תהליך התכנסות כאשר אנו מכניסים את האינטרנט לסלון יחד עם הטלוויזיה. המשתמש מחפש את האינטראקטיביות ואת התוכן המשלים, תוכן זה משלב גם אינטראקציה עם הצופים ואף מחבר בין המשתמשים עצמם באמצעות פורומים צ’טים ורשתות חברתיות.

חממת התוכן היא זירה ללימוד, מחקר, וגם ניסוי, בדיקה וגיבוש של דרכים חדשות לייצר ולתקשר תוכן בעל משמעות למשתמשים בעידן הדיגיטאלי, מבלי לוותר על איכות של תכנים, סיפורים טובים, אקטואליה ואתיקה.

חממת התוכן מכשירה באופן המעמיק והמקיף ביותר את עורכי ומנהלי התוכן של המחר. זוהי חדשנות באקדמיה.